悬铃木

想到什么写什么。别抱太大希望。

【福华缺潮】《Love Story》中的采访片段

主要是想来卖个安利,就是b站这个《Love Story》的福华缺潮视频。


因为中间穿插的采访部分太有爱忍不住想把它记下来艸


【以下主持人的就用“Q”来表示啦。缺爷B潮爷M嗯。不在一个采访里的会用“-”来分割一下。​​】


-


Q:你会如何描述他们之间的关系?


M:是有点…正如大家已经热烈讨论的那样。这是一个爱情故事。


M:是的,没错,你知道他是个相当孤独的男人,而我也是个孤独的男人,你知道。约翰华生刚回来…他负伤后从阿富汗回来。然后他回到伦敦,发现他真的是一无所有,无依无靠。而夏洛克是个很孤僻的人,他们就这么找到了彼此,你知道,在喧闹的城市中。


B:我觉得其实是,约翰原本处于自我封闭、情绪低落的状态,沉浸在战后的抑郁情绪里。但是有人把他从这一切里拉了出来,让他重新充满力量。这个人就是夏洛克。



M:你知道我的意思吗?这是两个男人,他们互相爱着对方、需要对方,却又不想承认真的需要。有时候他们还会或多或少让对方抓狂。但是他们绝对是对方的另一半。


B:华生百分之百地可靠。我知道他总会作为副手追随夏洛克。他是行动派,是军人,训练有素而且厉行纪律,关键时刻他也能百步穿杨。我想如果没人来做夏洛克的坚实后盾的话,他不会懂如何与人相处,也不会成为如今这样的一个人。


-


B:他比我个子小,所以他在我心里很重要。他很招人喜爱。我很想要个口袋Martin,我觉得他会是个很赞的宠物。​


-


M:是的,我是那个霍比特人。

Q:和本尼迪克特一起吗?

M:是的。


-


B:有什么问题?总是骂骂咧咧的马丁一起工作。


-


M:这个是他帮我争取到参演《霍比特人》的想法让我想把屋子里的人都宰了。


Q:不过这就是事实吧…


M:不是,才不是呢。


-


B:对,对,愤怒的小霍比特人。


-


M:我会娶那只性感巨龙回家。因为史矛革有那么完美的声线,你知道。





【英文版】


Q:How do you describe their relationship?


M:It's a kind of...as it has been said a lot,It's a kind of love story.


M:Yes,exactly,you know,he's a falrly lonely man.And I'm a lonely man,you know,John Watson's back from...he's been invalidated and back from the Afghanistan.And he comes back to London and finds himself with nothingand nobody really.And Sherlock is a loner,and they just found each other,you know,in the middle of the city.


B:I think what happens is that a man is brought out of a very inward depressed state,and withdrawn from combat and basic depression and all.He's drawn out of that and his strength is drawn out of that by Sherlock.



M:You know what I mean?It's two men who really love each other and need each otherand don't even necessarily want to need eachother.That's sort of drive each other up the wall sometimes.But they are absolutely two halves.


B:Watson is inevedibly reliable.I always know he's gonna be there's a wing man,he's mand of action ,he's a military man,he's well-trained and diseiplined,he's accurate when he'son the bow.I think Sherlock wouldn't have the license to be who a pal he is and what heis without someone as he's rock.


-


B:He's smaller than me.So it gives me a great sense of importance.He's got very doing numbers.I'd like the pocket Martin.I think he'd make a very good pet.


-


M:Yes,I am,I am the hobbit.


Q:With BC together?


M:Yeah.


-


B:What's wrong with that?The Martin Freeman who keeps swearing.


-


M:The idea that he got me in The Hobbit makes me want to kill everybody in this room.


Q:But it's true...


M:No,no,no.


-


B:Yeah,yeah,angry little hobbit.


-


M:I'll marry Smaug.Cause Smaug has a nicevoice,you know.


-


以上。算是搬运了视频中里的字幕。欢迎捉虫。


av1364105


真是甜的不要不要的【满足脸】

不要脸地求小红心。都是受机一个个打出来的qwq


评论(5)
热度(196)
  1. 共12人收藏了此文字
只展示最近三个月数据

© 悬铃木 | Powered by LOFTER